Responzivní inzerce

Jistě jste už minimálně jednou zaslechli výrazy responzivní nebo kombinovaná reklama. Tušíte, že se tyto názvy používají v marketingovém PPC světě, ale nic víc vám tyto pojmy neříkají? Pojďme si je trochu představit.

Responzivní (přizpůsobivé) reklamy jsou formátem reklam v Google Ads i Seznam Sklik. Tyto formáty v sobě spojují výhody grafické i textové reklamy. Je možné do nich vložit obrázek a text. Reklamy automaticky přizpůsobí svoji velikost, vzhled a formát dostupnému reklamnímu prostoru. Responzivní reklama se na jednom webu může zobrazovat jako nativní a na jiném jako textová reklama.

Pro vytvoření responzivní reklamy je potřeba dodržovat základní pravidla:

  • Obrázky musí mít rozměr 1200 × 628 px a 1200 × 1200 px a maximální velikost 150 kB
  • Logo společnosti musí mít rozměr 1200 × 628 px a 1200 × 1200 px a maximální velikost 150 kB
  • Obrázky mohou být tematicky stejné, jen s jinými rozměry.
  • Nejsou povoleny obrázky obsahující více než 20 % plochy textu.
  • Obrázky nesmí obsahovat grafiku, která by připomínala ovládací prvky (např. CTA tlačítka).
  • Obrázek může být na některých plochách (např. HP Seznam.cz) oříznutý o cca 7 %. Hlavní grafické sdělení by proto mělo být centrované a důležité vizuální prvky by se neměly nacházet na jeho okrajích.
  • Obrázek musí pokrývat celý prostor grafické plochy, bez prázdných bílých míst, která by tuto plochu dorovnávala.
  • Obrázek nesmí obsahovat logo a nesmí to být náhled stránky.
  • Ilustrační obrázek nesmí napodobovat textové inzeráty, systémová nebo webová upozornění, dialogová okna či prostředí operačního systému. Nesmí mít průhledné pozadí.
  • Nejsou povoleny animované obrázky typu GIF
  • Podporované obrázkové formáty: JPEG, JPG, PNG, GIF

Responzivní inzerce je výhodná z pohledu nároků na grafiku. Zatímco bannery je často potřeba nechat vytvořit grafikem mimo rozhraní Google Ads/Sklik, pro responzivní reklamu potřebujete pouze dva obrázky, logo a text.

Text se také přizpůsobuje velikosti reklamního prostoru, zadávají se dvě verze nadpisu, a to krátký s maximálně 25 znaky a dlouhý do 90 znaků

  • Krátký titulek (max. 25 znaků) – první řádek reklamy. Zobrazí se v případě, že se dlouhý titulek nevejde do vymezeného reklamního prostoru. Obvykle obsahuje upozornění na novinku na trhu, výprodej, akce na produkty nebo jednoduše název produktu.
  • Dlouhý titulek (max. 90 znaků) – zobrazí se místo krátkého titulku v případě, že to dovolí reklamní prostor. Obsahuje stejné sdělení jako Krátký titulek, ale blíže rozvedené.
  • Popisek (max. 90 znaků) – doplňuje titulek a vyzývá uživatele k určité akci. Do popisku lze také vypsat například detaily produktu, akce nebo další upřesnění.
  • Název firmy (max. 25 znaků) – lze použít obchodní název nebo značku. Pokud je kampaň propojena s Firmy.cz, vyplní se název automaticky.

V inzerátu se vždy zobrazí Krátký nebo Dlouhý titulek, nikdy ne oba dva zároveň. Zobrazení popisku a názvu firmy záleží na designu konkrétní reklamní plochy.

Příklad responzivní reklamy našeho klienta Moda1342.cz:

 Responzivní reklama příklad

 

Použití videa v responzivní inzerci

 Google navíc nabízí další zajímavou možnost a to přidat do responzivní reklamy video. Pokud máte pocit, že video daleko lépe vystihne to, co chcete nabídnout, pak jej neváhejte použít. Nyní můžete přidat až pět videí. Responzivní reklama tedy může obsahovat až 15 obrázků a 5 videí + 5 nadpisů a 5 popisů, které Google optimalizuje na základě strojového učení. Reklama se zobrazuje standardně, místo obrázku se však může začít přehrávat vložené YouTube video.

Příklad responzivní reklamy našeho klienta KetoDiet.cz, kde jsme použili video:

 

Líbí se vám tyto typy reklam? Nám ano a umíme je pro vás nadefinovat.

Hlavní přínos tohoto formátu inzerce vidíme kromě usnadnění práce grafika v možnosti obsazení více ploch různými vizuály.

 

Máte dotaz?